Πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η κληρονομιά που κρύβεται πίσω από την μάσκα ενός διθέσιου coupe;
Δεν χωρά αμφισβήτηση πως τέτοια ρετρό coupe τα οποία χαρακτηρίζονται από τις μοναδικές σχεδιαστικές τους γραμμές και τον original χαρακτήρα τους θα διατηρούνται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για όσα χρόνια και αν περάσουν. Ωστόσο, ο πραγματικός λόγος της συγγραφής αυτού του άρθρου είναι η ιστορία που κουβαλά το Mazda Cosmo Sport μιας και αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρίας με περιστροφικό κινητήρα. Ξεχάστε προς το παρόν τα σύγχρονα RX-8 και RX-7 και ας γυρίσουμε πίσω στον χρόνο, τότε που δεν είχε γεννηθεί ακόμα η Mazda, στην εποχή της Toyo Kogyo.
Τον Μάιο του 1967 παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία το δίπορτο Mazda Cosmo 110S το οποίο έκανε ιδιαίτερη αίσθηση με την ρηξικέλευθη σχεδίαση του στην οποία βασίστηκαν μεταγενέστερα coupe μοντέλα. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 1.176 Cosmo Sports εκ των οποίων τα 900 αφορούσαν τις εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο. Ο 10Α ήταν ο πρώτος Wankel παραγωγής και η καρδιά του αποτελούνταν από δύο ρότορες που απέδιδαν συνολικά 110 ίππους αλλά το 1972 εμφανίσθηκε η αναβαθμισμένη έκδοση του ισχύος 128 ίππων στις 7.000σ.α.λ. και 140Nm στις 5.000σ.α.λ. Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, αυτό το Cosmo ήταν πιο γρήγορο από το Miata καθώς τα 957 κιλά του επιταχύνονταν σε περίπου 7,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ/ώρα ενώ τα πρώτα 400 μέτρα τα κάλυπτε σε 15,5 δευτερόλεπτα. Παρά τις αξιόλογες επιδόσεις του, που έφερναν το Cosmo αντιμέτωπο με την Porsche 911, το ιαπωνικό μοντέλο δεν γνώρισε την προσδοκώμενη δόξα. Έτσι, μια νέα πρόκληση δημιουργήθηκε για τον Yamamoto ο οποίος έπρεπε να πείσει την κοινή γνώμη για την αξιοπιστία των περιστροφικών κινητήρων. Βλέπετε, οι κινητήρες Wankel δεν είχαν προηγούμενο και το αγοραστικό κοινό ήταν ιδιαίτερο επιφυλακτικό απέναντι σε μοντέλα που κινούνταν από τα επαναστατικά τεχνολογικά μοτέρ.
Ο δαιμόνιος Yamamoto κινήθηκε έξυπνα και απευθύνθηκε στον συνονόματο του Hiroshi Yamamoto (το συγκεκριμένο επίθετο είναι δημοφιλές στην Ιαπωνία) για να αναλάβει την εμπλοκή της Mazda στους αγώνες. Ο νεαρός Hiroshi περίμενε για το κατάλληλο γεγονός. Το βρήκε στο «Marathon de la Route» το οποίο ξεκινούσε και κατάληγε στην Liege του Βελγίου και διέσχιζε τις ορεινές διαδρομές γύρω από το διάσημο Nurburgring ενώ τα αυτοκίνητα δεν σταματούσαν να κινούνται για 84 ώρες. Στην αρχή του αγώνα το μικρό ιαπωνικό coupe περνούσε απαρατήρητο. Σύντομα όμως όλα θα άλλαζαν. Στον ευρωπαϊκό αγώνα συμμετείχαν δύο Cosmo Sports. Το ένα, αν και δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα σχετικά με τον κινητήρα του, αναγκάστηκε λόγω άλλης δυσλειτουργίας να αποσυρθεί. Το άλλο, όμως, κατάφερε να κερδίσει την εκτίμηση του κοινού το οποίο παρότρυνε με φωνές και επιφωνήματα το μικρό Mazda για να κερδίσει τον αγώνα. Τελικά, το Cosmo Sport δεν νίκησε στις 82 ώρες του Nurburgring, τερμάτισε όμως στην 4η θέση πίσω από δύο Porsche 911 και μια Lancia Fulvia. «Στόχος μας ήταν ο τερματισμός. Η τέταρτη θέση όμως ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας» είχε πει τρισευτυχισμένος ο Hiroshi.
caroto.gr
caroto.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου