Σε μία περίοδο που οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές (VW Group, PSA Group, Gruppo Fiat, Mercedes-Benz, από κοντά και η BMW, ακολουθούν την υπερτροφοδότηση αρκετοί Ιάπωνες εμμένουν στην ατμοσφαιρική οδό (Honda, Toyota, Mazda). Η μεν επιλογή της υπερτροφοδότησης λύνει τα χέρια των ευρωπαίων απέναντι στην προδιαγραφές Euro και σε διάφορα άλλα συστήματα. Από την άλλη στην Toyota δεν θέλουν να ακούν για τούρμπο αφού μεταξύ άλλων θεωρούν πως όσο λιγότερα εξαρτήματα έχει ένας κινητήρας τόσο πιο αξιόπιστος είναι. “The easy way” λένε οι Ιάπωνες με περηφάνια “αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε και εμείς.
Αρκεί ένας καλός προμηθευτής συστημάτων τούρμπο και that’s it! Αλλά σε εμάς αρέσουν τα δύσκολα” μου είχε πει χαριτολογώντας άνθρωπος της Honda στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του υβριδικού Jazz. Την “δύσκολη οδό” επιλέγει και η Mazda παρουσιάζοντας την τεχνολογία Skyactiv, ένα σύνολο συνιστωσών με συνισταμένη την μείωση της κατανάλωσης, της εκπομπής ρύπων και την βελτίωση της απόδοσης. Στην αμερικανική έκθεση παρουσιάστηκε το ανανεωμένο “τριάρι” με τον δίλιτρο κινητήρα ενώ στη συνέχεια αναμένεται σταδιακά η τεχνολογία Skyactiv θα εφαρμοστεί σχεδόν σε κάθε Mazda…
Skyactiv-G & D
Πρωταρχικός στόχος των ανθρώπων της Mazda ήταν να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα και αυτό πετυχαίνεται μέσω της αύξησης της σχέσης συμπίεσης. Είναι γνωστό πως όσο μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης έχω τόσο καλύτερη η απόδοση και η κατανάλωση του κινητήρα αρκεί να ξεπεραστούν διάφορα προβλήματα στην όπως ανωμαλίες στην καύση, προανάφλεξη κ.α. Ειδικές μελέτες που έκαναν οι ειδικοί της Mazda πάνω στην θερμοκρασία του μίγματος ακριβώς τη στιγμή της ανάφλεξης τους βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα το ζήτημα.
Με βελτιώσεις στην εξαγωγή (με σειρά 4-2-1) κατάφεραν να μειώσουν τα παραμένοντα καυσαέρια στους κυλίνδρους ενώ με την χρήση μπεκ πολλαπλών οπών βελτίωσαν την διασπορά του μίγματος μειώνοντας την θερμοκρασία. Τα νέας σχεδίασης έμβολα βοηθούν στην ταχύτερη καύση και σε συνδυασμό με άλλες επινοήσεις η Mazda κατασκεύασε τη νέα γενιά κινητήρων άμεσου ψεκασμού με σχέση συμπίεσης 14:1, την υψηλότερη που υπάρχει σε βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής. Το όφελος εστιάζεται στην μείωση της κατανάλωσης έως 15% και στην αύξηση της ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές.
Περισσότερα στο caroto.gr
πηγη
Αρκεί ένας καλός προμηθευτής συστημάτων τούρμπο και that’s it! Αλλά σε εμάς αρέσουν τα δύσκολα” μου είχε πει χαριτολογώντας άνθρωπος της Honda στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του υβριδικού Jazz. Την “δύσκολη οδό” επιλέγει και η Mazda παρουσιάζοντας την τεχνολογία Skyactiv, ένα σύνολο συνιστωσών με συνισταμένη την μείωση της κατανάλωσης, της εκπομπής ρύπων και την βελτίωση της απόδοσης. Στην αμερικανική έκθεση παρουσιάστηκε το ανανεωμένο “τριάρι” με τον δίλιτρο κινητήρα ενώ στη συνέχεια αναμένεται σταδιακά η τεχνολογία Skyactiv θα εφαρμοστεί σχεδόν σε κάθε Mazda…
Skyactiv-G & D
Πρωταρχικός στόχος των ανθρώπων της Mazda ήταν να βελτιώσουν την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα και αυτό πετυχαίνεται μέσω της αύξησης της σχέσης συμπίεσης. Είναι γνωστό πως όσο μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης έχω τόσο καλύτερη η απόδοση και η κατανάλωση του κινητήρα αρκεί να ξεπεραστούν διάφορα προβλήματα στην όπως ανωμαλίες στην καύση, προανάφλεξη κ.α. Ειδικές μελέτες που έκαναν οι ειδικοί της Mazda πάνω στην θερμοκρασία του μίγματος ακριβώς τη στιγμή της ανάφλεξης τους βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα το ζήτημα.
Με βελτιώσεις στην εξαγωγή (με σειρά 4-2-1) κατάφεραν να μειώσουν τα παραμένοντα καυσαέρια στους κυλίνδρους ενώ με την χρήση μπεκ πολλαπλών οπών βελτίωσαν την διασπορά του μίγματος μειώνοντας την θερμοκρασία. Τα νέας σχεδίασης έμβολα βοηθούν στην ταχύτερη καύση και σε συνδυασμό με άλλες επινοήσεις η Mazda κατασκεύασε τη νέα γενιά κινητήρων άμεσου ψεκασμού με σχέση συμπίεσης 14:1, την υψηλότερη που υπάρχει σε βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής. Το όφελος εστιάζεται στην μείωση της κατανάλωσης έως 15% και στην αύξηση της ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές.
Περισσότερα στο caroto.gr
πηγη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου