Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

Aφεντικό ο Οζιέ στο ράλι "Ακρόπολις"


Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ήταν ο μεγάλος νικητής του Ράλι Ακρόπολις. Ο Γάλλος οδηγός με Citroen όχι απλώς υπερασπίστηκε το προβάδισμα των 10,5 δευτερολέπτων που είχε έναντι του Σεμπαστιάν Λεμπ από την 17η ειδική διαδρομή, αλλά στη σούπερ ειδική που έγινε παρουσία πολλών φίλων του WRC στο Λουτράκι είχε καλύτερο χρόνο κατά 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Γάλλο παγκόσμιο πρωταθλητή (2:22,7).

Την τρίτη θέση στη σούπερ ειδική (2:23,1), αλλά και στη γενική κατάταξη κατέλαβε ο Μίκο Χιρβόνεν με Ford σε απόσταση 13,4 δευτερολέπτων από τον Οζιέ και 2,9 δευτερολέπτων από τον Λεμπ. O Λάμπρος Αθανασούλας με Ford ήταν ο πρώτος Έλληνας στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας τη 19η θέση.

Ο Λεμπ οδηγεί την κούρσα στη βαθμολογία των οδηγών με 146, ακολουθεί ο Μίκο Χιρβόνεν με 129, ενώ πλησίασε σε απόσταση τεσσάρων βαθμών ο Σεμπαστιάν Οζιέ (124).

Μια νίκη που ήρθε έπειτα από την έξυπνη στρατηγική που ακολούθησε τις δύο προηγούμενες ημέρες, αποφεύγοντας με μαεστρία να… τεθεί επικεφαλής και μαζί το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Η σπουδαία νίκη του συνδυάστηκε με την επικράτησή του -με μόλις 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου (!) να τον χωρίζουν από τον Loeb- και στην Power Stage, κάτι που σημαίνει ότι ο νεαρός οδηγός της Citroen φεύγει από την Ελλάδα με το απόλυτο των 28 βαθμών στις βαλίτσες του. Ο ομόσταβλός του, Sebastien Loeb, προσπάθησε στην αρχή του σημερινού σκέλους να μείνει στην κορυφή, κάτι που από ένα σημείο και έπειτα στάθηκε αδύνατο. Σε κάθε περίπτωση, οι βαθμοί της 2ης θέσης ήταν μια πολύ καλή συγκομιδή για τη διατήρησή του, και μάλιστα με σημαντική διαφορά, στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών. Επιπλέον, το 1-2 των DS3 δίνει στη Citroen ένα σημαντικό προβάδισμα (55 βαθμοί) απέναντι στη Ford στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Από την πλευρά της ομάδας του Malcolm Wilson, o Mikko Hirvonen προσπάθησε σήμερα να κάνει τη μεγάλη ανατροπή, χωρίς ωστόσο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πάντως, η 3η θέση της Γενικής τον διατηρεί στο κυνήγι του τίτλου των Οδηγών, αν και πλέον ο ίδιος αισθάνεται καυτή την ανάσα του Ogier, που ακολουθεί. Ο Petter Solberg ξεκίνησε εντυπωσιακά την Παρασκευή, αλλά το Σάββατο έχασε όλη τη διαφορά που έχτισε, μπαίνοντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Πέραν αυτού, σήμερα δεν ακολούθησε το ρυθμό των τριών πρώτων, και έτσι έμεινε εκτός βάθρου, όχι όμως και εκτός βράβευσης. Ο Νορβηγός οδηγός ήταν εκείνος που οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις ανέδειξαν με την ψήφο τους στην ιστοσελίδα του αγώνα σε άνθρωπο του «Ράλλυ των Θεών» και που κέρδισε το βραβείο «Γιώργος Μοσχούς», το οποίο του απένειμαν οι γιοι του μεγάλου Έλληνα οδηγού, Μανώλης και Παύλος.

Ο αδερφός του, Henning, μετά την απουσία του από το Ράλλυ Αργεντινής, επέστρεψε στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC και κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση της Γενικής, μένοντας μακριά από προβλήματα. Ο ομόσταβλός του στη Stobart Ford, Matthew Wilson, βρέθηκε 6ος ύστερα από έναν αγώνα στο μεγαλύτερο μέρος του οποίου ταλαιπωρήθηκε από μηχανικά προβλήματα. Στην κατηγορία SWRC ο Φινλανδός περυσινός Πρωταθλητής του IRC, Juho Hanninen, σημείωσε την πρώτη του νίκη στο θεσμό, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Ott Tanak τη δεύτερη ημέρα ύστερα από έξοδο. Την ίδια ώρα, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο, μετά την άτυχη πρώτη ημέρα και τους χρόνους 6άδας της δεύτερης, σήμερα επέλεξαν ένα σταθερό ρυθμό, χωρίς ρίσκο, βάζοντας ως στόχο την απόκτηση εμπειρίας πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC και, φυσικά, τον τερματισμό. Μακάρι να τους δούμε ξανά στο Ράλλυ Ακρόπολις με μια αντίστοιχης ποιότητας συμμετοχή.


Ο Οζιέ πήρε την μήκους 4 χλμ. "Νέο Λουτράκι", αφήνοντας δεύτερο τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή για μόλις εννιά χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ετσι έκανε δικούς του τους τρεις έξτρα βαθμούς που δίνει η επικράτηση στην power stage, πέρα από τους 25 της νίκης στο ράλι, την οποία εξασφάλισε με διαφορά 10,5" μπροστά από τον Λοέμπ.

Ηταν μια δικαίωση για την τακτική του Οζιέ να κόψει ρυθμό στο τέλος της 2ης μέρας και να παραδώσει την πρωτοπορία του αγώνα στον Λοέμπ, ώστε να μην έχει εκείνος το μειονέκτημα να ξεκινάει στις πέντε τελευταίες ειδικές, αλλά ο team mate του.

Τρίτος στην power stage, αλλά και στην τελική κατάταξη του ράλι, ήταν ο Μίκο Χίρβονεν της Ford, ενώ ο Πέτερ Σόλμπεργκ αρκέστηκε στην τέταρτη θέση.

Ο νορβηγός προηγούταν με διαφορά σχεδόν ενός λεπτού στο τέλος της 1ης μέρας, αλλά η μειονεκτική θέση στο δρόμο που είχε στη συνέχεια, δεν του επέτρεψε να διατηρηθεί ψηλά.

Τον Hollywood ακολούθησαν στην τελική κατάταξη οι Χένινγκ Σόλμπεργκ και Μάθιου Γουίλσον της Stobart Ford, ενώ ο ίσως πιο αγαπημένος ξένος οδηγός του ελληνικού κοινού, Κίμι Ράικονεν, τερμάτισε στην πολύ αξιοπρεπή έβδομη θέση.

Ογδοος ήταν ο Γιούχο Χάνινεν, ο οποίος κέρδισε παράλληλα την κατηγορία S2000. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα της Ford είχε πέσει πολύ πίσω μετά τα μηχανικά προβλήματα που τον ταλαιπώρησαν το απόγευμα της Παρασκευής (17/6) και το πρωί του Σαββάτου (18/6), αλλά στη συνέχεια ήταν πολύ γρήγορος και κατάφερε να επιστρέψει στους βαθμούς, παίρνοντας την ένατη θέση μπροστά από τον Ντένις Κάιπερς, ο οποίος συμπλήρωσε την κορυφαία 10άδα.

Το πρώτο ελληνικό πλήρωμα στην τελική κατάταξη ήταν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος, οι οποίοι μπήκαν με υψηλές βλέψεις στον αγώνα, αλλά μόλις στην 2η ειδική αναγκάστηκαν να σταματήσουν λόγω σπασμένης ανάρτησης.

Επανήλθαν το Σάββατο με το Superally και από εκεί και μετά ήταν σχεδόν σταθερά μέσα στην πρώτη 10άδα των ειδικών, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσουν τις προσπάθειές τους στην 19η θέση γενικής, έχοντας γράψει τον 11ο ταχύτερο χρόνο στην power stage.


Το Ράλλυ Ακρόπολις για 57η φορά στην ιστορία του έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε εργοστάσια και ιδιώτες, όχι όμως και στους χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στα βουνά, οι οποίοι ύστερα από ένα χρόνο αναμονής αποζημιώθηκαν με τον καλύτερο και πιο θεαματικό τρόπο.
Ραντεβού σε ένα χρόνο στα ελληνικά βουνά!




Το επόμενο Ράλι θα είναι στη Φινλανδία από τις 28 μέχρι τις 30 Ιουλίου.
Η τελική κατάταξη

1. Σεμπαστιάν Οζιέ,Citroen, 4:04:44.3
2. Σεμπαστιάν Λεμπ, Citroen, +10.5
3. Μίκο Χιρβόνεν, Ford, +13.4
4. Πέτερ Σόλμπεργκ, Citroen, +38.7
5. Χένινγκ Σόλμπεργκ, Ford, +5:24.7
6. Μάθιου Γουίλσον, Ford, +6:54.6
7. Κίμι Ραϊκόνεν, Citroen, +8:29.3
8. Γιούχο Χάνινεν, Ford, +11:34.6
9. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, Ford, +13:08.8
10. Ντένις Κιούπερς, Ford, +15:10.0
11. Μπερνάρντο Σόουζα, Ford, +16:29.2
12. Μαντς Όστμπεργκ, Ford, +17:17.3
13. Φρίγκιες Τουράν, Ford, +17:51.9
14. Χέρμαν Γκάσνερ, Skoda Fabia, +18:43.3
15. Μάρτιν Πρόκοπ, Ford, +20:33.0
16. Νάσερ Αλ Ατίγια, Ford, +21:39.5
17. Ρενέ Κούιπερς, Ford, +31:12.3
18. Έιβιντ Μπρίνιλντσεν, Skoda Fabia, +32:57.2
19. Λάμπρος Αθανασούλας, Ford, +35:24.4
20. Εβγκένι Νόβικοφ, Ford, +41:47.4
21. Νικίτα Κοντράχιν, Mitsubishi Lancer, +42:02.2
22. Δημήτρης Ψύλλος, Mitsubishi Lancer, +42:53.3
23. Καρλ Κρούουντα, Skoda Fabia, +14:18:56.4
24. Άλμπερτ Γιοβέρα, Fiat Abarth, +1:06:06.2
25. Πάνος Κωνσταντάκος, Mitsubishi Lancer, +1:07:54.3
26. Πάουλο Νόμπρε, Mitsubishi Lancer, +1:08:48.7
27. Χάρης Καλτσούνης, Opel Corsa, +1:10:57.8
28. Ιωάννης Ζούνης, Subaru Impreza, +14:46:44.4
29. Τερασίνο, Subaru Impreza, +1:35:10.5
30. Κάρλο Κόβι, Subaru Impreza, +1:37:16.4
31. Νίκος Μοσχόπουλος, Toyota Yaris, +1:44:03.1
32. Πάολο Σεμεράρο, Renault Clio, +1:44:41.1
33. Έντιθ Βάις, Mitsubishi Lancer, +1:48:28.6
34. Νίκος Χαλιβελάκης, Mitsubishi Lancer, +15:15:43.1
35. Μάικλ Χόντα, Citroen, +2:02:11.8

Βαθμολογία οδηγών

1. Σεμπαστιάν Λεμπ 146
2. Μίκο Χιρβόνεν 129
3. Σεμπαστιάν Οζιέ 124
4. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 76
5. Πέτερ Σόλμπεργκ 73
6. Μαντς Όστμπεργκ 48
7. Μάθιου Γουίλσον 36
8. Κίμι Ράικονεν 24
9. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 20
10. Χένινγκ Σόλμπεργκ 20

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Citroen Total World Rally Team 250
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 195
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 87
4. Petter Solberg World Rally Team 61
5. Ice 1 Racing 34
6. Munchis Ford World Rally Team 32
7. Team Abu Dhabi 19
8. FERM Power Tools World Rally Team 14
9. Monster World Rally Team 8
10. Brazil World Rally Team 1
11. Van Merksteijn Motorsport 0 



skai.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

alepoy »

Copyright © Reality time | Φιλικές σελίδες