Η ένταξη των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών στο σχολείο βρίσκεται στο επίκεντρο ερευνητικού προγράμματος που εκπονεί το ΑΠΘ.
Το πανελλαδικό πρόγραμμα «Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» άρχισε το 2010 (θα ολοκληρωθεί το 2013) και έως τώρα 618 σχολεία απ' όλη την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε αυτό. Εφαρμόζεται σε όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο/ΕΠΑΛ) και αποτελεί τη μεγαλύτερη συστηματική προσπάθεια στο δημόσιο σχολείο να αντιμετωπιστεί συντονισμένα η εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αλλά και τα προβλήματα στη διαδικασία μάθησης και ένταξής τους στο σχολείο. Κεντρικός φορέας υλοποίησης είναι το ΑΠΘ, αλλά στις επιμέρους δράσεις εμπλέκονται όλα σχεδόν τα πανεπιστήμια της χώρας, ενώ συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
«Στοχεύουμε στην ενίσχυση της ελληνομάθειας των παιδιών αυτών, ώστε να διευκολυνθεί η ένταξή τους και στο σχολείο και στην ελληνική κοινωνία. Παράλληλα, προσπαθούμε να δικτυώσουμε και τα σχολεία μεταξύ τους και με την πανεπιστημιακή κοινότητα, ώστε να ανταλλάσσουν και εμπειρίες και πρακτικές. Επιθυμία μας είναι να μάθουν τα παιδιά καλά ελληνικά και να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και να εξοικειωθούν τα Ελληνόπουλα με τον πολιτισμό των παιδιών που έρχονται από άλλες χώρες», ανέφερε ο καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ Δημήτρης Μαυροσκούφης, σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χτες για την παρουσίαση του προγράμματος.
Ενσωμάτωση
Οπως είπε, στο πλαίσιο του προγράμματος οι αλλοδαποί και οι παλιννοστούντες μαθητές παρακολουθούν προγράμματα ελληνομάθειας αλλά και ενίσχυσης της μητρικής γλώσσας τους (αρχικά στα ρωσικά και αλβανικά), ενώ συμμετέχουν και σε άλλες δράσεις που βοηθούν στην ενσωμάτωσή τους στις τοπικές κοινωνίες πραγματοποιώντας επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Αξίζει να σημειωθεί πως το πρόγραμμα διαθέτει πλέον ηλεκτρονικό φόρουμ, μέσω του οποίου δημιουργούνται ομάδες διαλόγου εκπαιδευτικών για τη διάχυση των επιτυχημένων εκπαιδευτικών πρακτικών και της επιστημονικής καθοδήγησης, καθώς επίσης και διαδικτυακό τόπο (www.diapolis.auth.gr).
inout.gr
Το πανελλαδικό πρόγραμμα «Εκπαίδευσης Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» άρχισε το 2010 (θα ολοκληρωθεί το 2013) και έως τώρα 618 σχολεία απ' όλη την Ελλάδα λαμβάνουν μέρος σε αυτό. Εφαρμόζεται σε όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο/ΕΠΑΛ) και αποτελεί τη μεγαλύτερη συστηματική προσπάθεια στο δημόσιο σχολείο να αντιμετωπιστεί συντονισμένα η εκπαίδευση των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών αλλά και τα προβλήματα στη διαδικασία μάθησης και ένταξής τους στο σχολείο. Κεντρικός φορέας υλοποίησης είναι το ΑΠΘ, αλλά στις επιμέρους δράσεις εμπλέκονται όλα σχεδόν τα πανεπιστήμια της χώρας, ενώ συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
«Στοχεύουμε στην ενίσχυση της ελληνομάθειας των παιδιών αυτών, ώστε να διευκολυνθεί η ένταξή τους και στο σχολείο και στην ελληνική κοινωνία. Παράλληλα, προσπαθούμε να δικτυώσουμε και τα σχολεία μεταξύ τους και με την πανεπιστημιακή κοινότητα, ώστε να ανταλλάσσουν και εμπειρίες και πρακτικές. Επιθυμία μας είναι να μάθουν τα παιδιά καλά ελληνικά και να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό, αλλά και να εξοικειωθούν τα Ελληνόπουλα με τον πολιτισμό των παιδιών που έρχονται από άλλες χώρες», ανέφερε ο καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ Δημήτρης Μαυροσκούφης, σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χτες για την παρουσίαση του προγράμματος.
Ενσωμάτωση
Οπως είπε, στο πλαίσιο του προγράμματος οι αλλοδαποί και οι παλιννοστούντες μαθητές παρακολουθούν προγράμματα ελληνομάθειας αλλά και ενίσχυσης της μητρικής γλώσσας τους (αρχικά στα ρωσικά και αλβανικά), ενώ συμμετέχουν και σε άλλες δράσεις που βοηθούν στην ενσωμάτωσή τους στις τοπικές κοινωνίες πραγματοποιώντας επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.
Αξίζει να σημειωθεί πως το πρόγραμμα διαθέτει πλέον ηλεκτρονικό φόρουμ, μέσω του οποίου δημιουργούνται ομάδες διαλόγου εκπαιδευτικών για τη διάχυση των επιτυχημένων εκπαιδευτικών πρακτικών και της επιστημονικής καθοδήγησης, καθώς επίσης και διαδικτυακό τόπο (www.diapolis.auth.gr).
inout.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου