Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Το Top 10 των ισχυρότερων εκλεκτών κρασιών του κόσμου!!


fine_wines
Για μια ακόμη φορά, η db συνεργάστηκε με τη Liv-ex – την παγκόσμια αγορά για τους εκλεκτούς  οίνους –  για να αξιολογήσουν τις πιο ισχυρές μάρκες στον κόσμο των κρασιών.
Και παρόλο που οι αποδόσεις κάθε χρόνο παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα, η έρευνα του 2012 είναι μια σημαντική απόκλιση από τη συνήθη λίστα με κυρίαρχα τα Μπορντό.
Συγκεκριμένα, μια γρήγορη σάρωση στους πίνακες που τυπώθηκαν τον Δεκέμβριο, επιβεβαιώνει την αυξανόμενη ζήτηση για Βουργουνδίες, επιβεβαιώνοντας τη δίψα των συλλεκτών από την Ασία για τους διάσημους παραγωγούς κατά μήκος της Côte d’Or.
Αλλά η ζήτηση για Βουργουνδίες δεν είναι η μόνη αλλαγή – Η Δεξιά Όχθη του Bordeaux,  φαίνεται επίσης να αποδίδει καλά.
Επωφελούμενη από την υψηλή βαθμολογία, την έλλειψη, και, στην περίπτωση των Pavie και Angelus, την  αναβάθμιση στην ανακατάταξη του St-Emilion, αυτή η περιοχή δείχνει να είναι φαινομενικά en vogue.
Επίσης, είναι εμφανής η μείωση της δύναμης των first growths. Η αυξανόμενη αίσθηση ότι αυτά τα εμπορικά σήματα, ιδιαίτερα το Lafite, είναι πολύ δαπανηρά, κατ “αναλογία με τα συνομηλίκα τους, έχει οδηγήσει σε σημαντική πτώση των τιμών στη δευτερογενή αγορά – μια τάση που επίσης παρατηρείται μεταξύ των δεύτερων ετικετών τους.
Εν τω μεταξύ, η ζήτηση έχει μετατοπιστεί προς μικρότερα και φθηνότερα châteaux τα οποία θεωρούνται  ικανά να κάνουν κρασί ποιότητας εφάμιλλη με first growths .

10. Le Pin

Chateau Le Pin
Rank in 2011: 49
Total score: 184
Liv-ex trade: 1.02%
Critics’ score: 95.20
Average price: £13,101 (9l case)
Price change: -1.19%
Production: 575 cases
Weighted production: £7,533,305

Βεβαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον των συλλεκτών εκλεκτών κρασιών για τη Δεξιά Όχθη του Μπορντό , το  Le Pin, παρά τις υψηλές τιμές, έχει εισέλθει στο top 10.
Το μικρότερο από τα 10 πιο ισχυρά εμπορικά σήματα εκλεκτών κρασιών με λίγο λιγότερα από 600 κιβώτια που παράγονται κάθε τρύγο, κατά μέσο όρο, η δύναμη του Le Pin πηγάζει από την υψηλή βαθμολογία του, τις υψηλές τιμές και τη σχετικά σταθερή ζήτηση.
Πράγματι, παρά την ταραγμένη εποχή της αγοράς εκλεκτών κρασιών, η μικρή επιχείρηση δεν έχει πραγματοποιήσει σχεδόν καμία μείωση της τιμής, εν μέρει λόγω της σπανιότητάς του, αλλά και το σεβασμό που δεσπόζει μεταξύ των συλλεκτών.
Αποκτήθηκε από τον Jacques Thienpont το 1979, το Le Pin είναι γνωστό για την παλαίωση του,  100% Merlot από μερικά από τα καλύτερα αμπέλια του Pomerol.

9. Château Lafite-Rothschild

Chateau Lafite
Rank in 2011: 1
Total score: 182
Liv-ex trade: 14.39%
Critics’ score: 96.52
Average price: £6,380 (9l case)
Price change: -31.76%
Production: 17,500 cases
Weighted production: £111,643,000
Το έχει υποχωρήσει από τη θέση του, ως το πιο ισχυρό brand κρασιού στον κόσμο το 2011 (όπως και το 2010 και 2009), στην ένατη θέση το 2012.
Παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να είναι το first growth με την υψηλότερη βαθμολογία, κατά μέσο όρο, την αλλαγή για το Lafite, πηγάζει από την αίσθηση ότι το château έχει γίνει πολύ δαπανηρό σε αναλογία με τα ομοειδή του, εισπράτοντας μια σημαντική πτώση των τιμών στη δευτερογενή αγορά το περασμένο έτος.
Πάνω απ “όλα, η must-have κατάσταση του στην Ασία υπέφερε πραγματικά- η Κίνα ήταν υπεύθυνη τόσο για την ταχεία ανατίμηση των τιμών της μάρκας το 2009 – 2011, και για την μείωση κατά 30% του προηγούμενου έτους.
Και όπως ακριβώς η άνοδος του Lafite στην κορυφή στην Ασία επισκιάστηκε από την κερδοσκοπία, δεν υπάρχει κανένας λόγος για την πτώση του.
Ο Simon Staples της Berry Bros & Rudd λέει ότι οι πελάτες του απωθούνται από τις ιστορίες των πλαστών Lafite στην ηπειρωτική χώρα, ενώ άλλοι κατηγορούν την οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα.
Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η μείωση των υπερβολικών δαπανών από κυβερνητικούς αξιωματούχους για αγαθά πολυτελείας, μια σημαντική πηγή πωλήσεων για το καλό κρασί και τα super-premium αλκοολούχα ποτά.
Η μόδα είναι επίσης ένας παράγοντας. «Η ασιατική αγορά λειτουργεί με τις τάσεις – τι είναι καυτό και τι δεν είναι», δηλώνει ο Justin Gibbs στο Liv-ex.

8. Château Latour

Château Latour
Rank in 2011: 4
Total score: 174
Liv-ex trade: 9.28%
Critics’ score: 96.04
Average price: £6,930 (9l case)
Price change: -12.1%
Production: 14,600 cases
Weighted production: £101,178,000
Το πιο ισχυρό first growth του 2012 δεν ήταν το Château Lafite για πρώτη φορά από το 2008, αλλά το διάσημο μακρόβιο Latour.
Ενώ τα first growths έχουν παρατηρήσει μειώσεις τιμών έως και 60%, ανάλογα με τον τρύγο, το Latour έχει επηρεαστεί λιγότερο από τα πέντε, με ένα μέσο όρο πτώσης της απόδοσης  κατά 12% (σε σύγκριση με πάνω από 30% για τα Lafite).
Φυσικά ποτέ δεν επωφελήθηκε από το ξαφνικό  καθεστώς του Lafite στην Ασία, και σε μικρότερο βαθμό του  Mouton, αλλά υπάρχει μια αίσθηση ότι το Latour έχει διατηρήσει μεγάλο μέρος της δύναμής της, επειδή είναι το αγαπημένο first growth μεταξύ των εμπόρων.
Η περιορισμένη προσφορά βοήθησε επίσης – τον ιδιοκτήτη του Latour, François Pinault να μειώσει σταδιακά την ποσότητα που κυκλοφορούσε en primeur από τότε που αγόρασε το ακίνητο το 1993, και, παρόλο τον  αντίκτυπο της απόφασης του château να αποσυρθεί εντελώς από την αγορά συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης, η ανακοίνωση νωρίτερα το 2012 έδωσε μια αύξηση στις εμπορικές συναλλαγές.

7. Screaming Eagle

Screaming Eagle
Rank in 2011: New entrant
Total score: 173
Liv-ex trade: 0.14%
Critics’ score: 96.5
Average price: £16,533 (9l case)
Price change: 0.03%
Production: 640 cases
Weighted production: £10,746,450
Το Cult μείγμα Cabernet, Screaming Eagle από τη Napa Valley, είναι η μόνη μη-γαλλική μάρκα κρασιού στην κορυφή των 10 πιο ισχυρών εκλεκτών κρασιών του κόσμου.
Πιστώνεται την παγίωση της έννοιας cult κρασιού στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το Screaming Eagle έγινε η απόλυτη μάρκα συλλεκτικών της Καλιφόρνιας.
Αποδεικνύοντας τη συνεχή ανοδό της, η μάρκα ήταν η υψηλότερη νεοεισερχόμενη του 2012 στην Liv-ex Power 100 έρευνα των 100 πιο ισχυρών εκλεκτών κρασιών, και ένα από μόνο μια χούφτα μη-Μπορντό μάρκες που μπήκαν στον κατάλογο, καθώς συλλέκτες διαφοροποιήθηκαν σε άλλες περιοχές.
Ωστόσο, ο γενικός διευθυντής του Screaming Eagle,  Armand de Maigret, δεν αρέσκεται στον όρο «cult», και θεωρεί ότι το κτήμα πρέπει να είναι ένα first growth της Νάπα.
Με τη μέση τιμή για κιβώτιο του Screaming Eagle να είναι περίπου £ 16.500 ανά κιβώτιο, μόνο το Pétrus κατατάσσεται ως πιο ακριβό μεταξύ των κορυφαίων 10.
Όπως έχουν δείξει οι αναλύσεις, τα Screaming Eagle ως επί το πλείστον αγοράζονται για επενδύσεις, μαζί με το  Harlan και το νέο συλλεκτικό Sine Qua Non από τη Santa Barbara.
«Το Screaming Eagle φαινόμενο δεν είναι υγιές. Πολύ λίγοι άνθρωποι αγοράζουν το Screaming Eagle για να το πιούνε. Έχει γίνει καθαρή πράξη κερδοσκοπίας, το οποίο είναι λυπηρό, δεδομένου ότι είναι ένα μεγάλο κρασί », δήλωσε ο Αντόνιο Galloni από το Wine Advocate .
Αυτό εξηγεί τη ραγδαία ανατίμηση των τιμών του σήματος μετά την πρώτη κυκλοφορία του, με την Elin McCoy, κριτικό κρασιού του Bloomberg να εκτιμάει ότι τουλάχιστον το ένα τρίτο των κυριότερων πελατών του Screaming Eagle, ρίχνουν αμέσως τα μπουκάλια τους στη δευτερογενή αγορά – μια πράξη που το κτήμα  είναι πρόθυμο να καταπνίξει εν τη γενέσει της.
Παρ “όλα αυτά,σε δημοπρασία,  ένα μπουκάλι 75cl με βαθμολογία 100 Parker- 1997, πωλήθηκε για £ 2267 στους Κρίστις στη Νέα Υόρκη τον Απρίλιο του περασμένου έτους.

6. Château Pétrus

Petrus
Rank in 2011: 6
Total score: 168
Liv-ex trade: 2.11%
Critics’ score: 96.1
Average price: £18,629 (9l case)
Price change: -9.43%
Production: 3,000 cases
Weighted production: £55,886,400
Χαρακτηρίστηκε «ο βασιλιάς» των επενδύσεων κρασιού από τον Anthony Hanson MW πέρυσι, το Pétrus δεν είναι μόνο ένα από τα πιο διάσημα εμπορικά σήματα εκλεκτών κρασιών στον κόσμο, αλλά επίσης μια εξαιρετικά ανθεκτικό.
Παρά το γεγονός ότι υψηλές τιμές κρασιών έχουν δει κάποια ολίσθηση στις τιμές, σε σχέση με τον ανταγωνισμό της αριστερής όχθης, τα first growth, έχουν καλή απόδοση σε όλο το δύσκολο 2012.
«Απέφερε μια μέση ετήσια απόδοση 14% σε όλη τη διαδρομή μέσα από τις αγορές με ανατιμήσεις και υποτιμήσεις – είναι εξαιρετικά αξιόπιστο ως château», λέει ο Hanson, αναφερόμενος στις παρατραβηγμένες τιμές για το Pétrus στις δημοπρασίες κατά την τελευταία δεκαετία.
Πρόσθεσε επίσης ότι το Pétrus έχει παράγει «τόσες πολλές μεγάλες χρονιές από το ’89 και μετά,» και εξήρε το κτήμα για τη δημιουργία κρασιών με «καθαρότητα και πλούτο, και χωρίς ποτέ να  κυριαρχούνται από καινούργια βαρέλια.»
«Δεν είναι η σύγχρονη τεχνολογία οινοποίησης που είναι η κινητήρια δύναμη για αυτό το κρασί, το οποίο είναι ο λόγος που πιστεύω ότι είναι τόσο αξιόπιστο,» καταλήγει.

5. Château Montrose

Montrose_Label_1996
Rank in 2011: 20
Total score: 159
Liv-ex trade: 2.69%
Critics’ score: 95.1
Average price: £1,050 (9l case)
Price change: 8.36%
Production: 16,667 cases
Weighted production: £17,507,017

Το άλμα του Montrose στις κορυφαίες δέκα πιο ισχυρές μάρκες εκλεκτών κρασιών του κόσμου, είναι απόδειξη για την αναζήτηση της αγοράς για την αξία.
Όπως το Pontet-Canet, το Montrose είναι ένα από τα υψηλότερα σκορ και φθηνότερα κρασιά μεταξύ των ταξινομημένων κρασιών του Μπορντό, και αποδεικνύει ότι ο συλλέκτης εκλεκτών κρασιών ψάχνει για αυτά, ενώ οι καιροί είναι δύσκολοι.
Είναι ενδιαφέρον ότι το Deuxieme cru classé δεν ήταν στην λίστα του Parker στην παρουσίασή του στο Χονγκ Κονγκ , αλλά στο château απονεμήθηκε ένα τέλειο σκορ από τον Parker για την σοδειά του 2009.
«Montrose και Pontet-Canet είναι συμπαγή κρασιά κατανάλωσης – που είναι οικονομικά προσιτά και υψηλής ποιότητας, και τώρα έχουμε βαθμολογία 100-βαθμών αποτέλεσμα για το 2009, το οποίο έχει ένα τεράστιο αντίκτυπο», εξηγεί ο Justin Gibbs στο Liv-ex.

4. Krug

Krug
Rank in 2011: 34
Total score: 159
Liv-ex trade: 0.19%
Critics’ score: 96.25
Average price: £1,574 (9l case)
Price change: 8%
Production: 15,000 cases
Weighted production: £23,613,000

Συχνά περιγράφεται ως η Champagne των λάτρεων του κρασιού », η Krug είναι το μόνο αφρώδες που βρίσκεται μέσα στις 10 πρώτες μάρκες εκλεκτών κρασιών.
Η σαμπάνια απέφυγε τις αιχμές και τις λακούβες, όπως  φαίνεται σε blue chip μάρκες κρασιού, αλλά έχει δείξει μια αργή και σταθερή αύξηση των τιμών κατά την τελευταία δεκαετία.
Ως εκ τούτου, συχνά θεωρείται ως καλή αμυντική ενέργεια όταν οι καιροί είναι δύσκολοι. Πράγματι, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που η Krug εμφανίζεται στο top 10 ήταν στην έρευνα του 2008, η οποία ενσωμάτωσε την διόρθωση της αγοράς μετά την κατάρρευση της Lehmann Brothers.
Γυρνώντας πίσω στο σήμερα, πρέπει να προστεθεί ότι η αγορά της σαμπάνιας έχει διευρυνθεί από τα μεγάλα ονόματα. «Ήταν απλώς Krug, Cristal και Dom Pérignon, αλλά φέτος έχουμε διαπραγματευτεί πολύ με  Taittinger και Bollinger», λέει ο Γκιμπς, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την επιτυχία της κυκλοφορίας της Comtes de Champagne της Taittinger του 2002.

3. Château Pavie

chateau pavie
Rank in 2011: 21
Total score: 147
Liv-ex trade: 2.88%
Critics’ score: 95.9
Average price: £1,650 (9l case)
Price change: 5.55%
Production: 7,500 cases
Weighted production: £12,375,000


2. Château Pontet-Canet

chateau pontet-canet
Rank in 2011: 9
Total score: 143
Liv-ex trade: 2.99%
Critics’ score: 96.31
Average price: £941 (9l case)
Price change: 7.37%
Production: 21,000 cases
Weighted production: £19,765,200
Η θέση του Pontet-Canet ως δεύτερο πιο ισχυρό brand κρασιού στον κόσμο είναι ένα πολύ εντυπωσιακό επίτευγμα για το fifth-growth château.
Και ο Justin Gibbs, διευθυντής της Liv-ex πιστεύει ότι ακόμα δεν έχει φτάσει στο απόγειο της απόδοσης.
«Φαίνεται εξαιρετικό εκεί στο νούμερο δύο, αλλά αξίζει, και αυτό που ξεχωρίζει είναι ότι παραμένει υποτιμημένο ενδεχομένως,» σχολιάζει.
Συνεχίζοντας, λέει, «Είναι το φθηνότερο κρασί στο top 25, και η τρίτη καλύτερη κατάταξη στο Μπορντό – είναι μόνο outscored από το Ausone και το Lafite -. Και όμως είναι 84ο όσον αφορά την τιμή»
Προσθέτοντας στους επαίνους για αυτό το ακίνητο, ο Jack Hibberd από το Liv-ex λέει: «Είναι το Superbrand που κάθε συλλέκτης κρασιού έχει στο κελάρι του και δεν υπάρχει ένας συγγραφέας κρασιού στον κόσμο που δεν σκέφτεται ότι το Pontet-Canet είναι καλό. »
Είναι, επίσης, μέρος μιας τάσης που άρχισε να εμφανίζεται το περασμένο έτος – καθώς οι πρώτες και οι δεύτερες ετικέτες τους άρχισαν να χάνουν την λάμψη, οι λεγόμενες σούπερ-δεύτερες και  flying fifths να έχουν πάρει τα πάνω τους.
Ειδικότερα, είναι το Magical 20 του Parker που έχει ρίξει τα φώτα της δημοσιότητας (μια λίστα με ετικέτες στις οποίες περιλαμβάνεται το Pontet-Canet ). Αυτά είναι κρασιά που παρουσιάστηκαν από το διάσημο κριτικό στο συνέδριο Wine Future στα τέλη του 2011 στο Χονγκ Κονγκ, και περιγράφηκαν ως κρασιά » first growth ποιότητας».
Συνοψίζοντας την εντυπωσιακή απόδοση του Pontet-Canet , η πλατφόρμα συναλλαγών εκλεκτού  κρασιού επισημαίνει ότι το μερίδιο του εμπορίου για τη Liv-ex έχει αυξηθεί από 0,6% το 2009 σε 2,99% το 2012 και ο μέσος όρος του 94,10  σε  96,31 κατά την ίδια περίοδο. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έχει δει τη μέση αύξηση των τιμών του από £ 471 ανά κιβώτιο σε £ 941 – αλλά εξακολουθεί να είναι το πιο φθηνό κρασί όχι μόνο στο top 10,αλλά και στο  top 25, των πιό ισχυρών κρασιών του κόσμου.

1. Domaine de la Romanée-Conti

DRC
Rank in 2011: 5
Total score: 124
Liv-ex trade: 2.32%
Critics’ score: 95.07
Average price: £16,341 (9l case)
Price change: -1.39%
Production: 7,310 cases
Weighted production: £119,455,272
Η πιο ισχυρή μάρκα εκλεκτών κρασιών του 2012 – το Domaine de la Romanée-Conti - αποδεικνύει την έννοια ότι η Βουργουνδία είναι η νέα αγάπη του εμπορίου εκλεκτών κρασιών.
Περιγράφεται ως «το απόλυτο κρασί του πλούσιου άνδρα», το DRC έχει μετακινηθεί από την πέμπτη θέση το 2011 στο νούμερο ένα slot για τους δώδεκα μήνες μέχρι το τέλος του περασμένου έτους.
Παρά το γεγονός ότι δεν έχει δει αυξήσεις των τιμών κατά τη διάρκεια του 2012, έχει ωφεληθεί από την πτώση των – Lafite, Mouton, Haut Brion-Latour και κάθησε από πάνω το περασμένο έτος.
Όπως λέει ο Jack Hibberd, επικεφαλής των δεδομένων και της έρευνας στο Liv-ex: «Το βασικό πράγμα είναι ότι οι πρωτιές έχουν πέσει σε τιμή και έτσι έχουν λιγότερη δύναμη στην αγορά τώρα. Πριν από δύο χρόνια ήταν όλα σχετικά με τις πρωτιές, τώρα είναι ένας από τους πολλούς. »
Ουσιαστικά, το DRC εμφανίζει μεγαλύτερη σταθερότητα μέσα από δύσκολες στιγμές, έτσι όταν to Μπορντό έχει μια κακή χρονιά, το DRC διατηρεί την αντοχή του.
Με πλεονέκτημα τις συνεπείς υψηλές τιμές, καθώς και τις σχετικά μεγάλες ποσότητες, έρχεται δεύτερο μετά τη Dom Pérignon από την άποψη της σταθμισμένης παραγωγής (μέσος όρος Dom Pérignon 150.000 κιβώτια απόδοση παραγωγής δίνει ένα σταθμισμένο αριθμό παραγωγής σχεδόν £ 150 εκατομμύρια, περίπου £ 30m πάνω από το DRC) .
Στην πραγματικότητα, το DRC ανέρχεται σε μόλις πάνω από 7.000 κιβώτια σε σύνολο, ακόμη και αν η ακριβότερη εκδοχή του, το Romanée-Conti, μετράει μόλις 500.
Συγκεκριμένα, η τελευταία φορά που η Liv-ex Power 100 είδε το DRC στον πίνακα ήταν το 2008 – μια έρευνα που αντανακλούσε την διόρθωση της αγοράς των εκλεκτών οίνων μετά τη συντριβή της Lehman Brothers.


krasiagr.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

alepoy »

Copyright © Reality time | Φιλικές σελίδες