Είναι πολλοί αυτοί που κατηγορούν τους διαφημιστές ότι χρησιμοποιούν τις γυναίκες και την σεξουαλικότητα τους προκειμένου να πουλήσουν, ακόμα και αν τελικά αυτό αποβαίνει εναντίον τους.
Από τις απαρχές της ιστορίας της διαφήμισης η βία σε συνδυασμό με το σέξ αποτελεί ένα επικίνδυνο μίγμα με μοναδικό στόχο πως θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή για το προιόν.
Και ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα η τελευταία διαφημιστική καμπάνια για ρούχα των Dolce&Gabbana η οποία στάθηκε αφορμή για να ξεσπάσει μια σειρά απαγορεύσεων και προκλητικών δηλώσεων ! Οι διαφημίσεις τείνουν να ασπάζονται την ιδέα ότι δεν έχει καμιά σημασία εάν χρησιμοποιούν ή όχι ορθολογικά επιχειρήματα. Κατά πόσο μπορεί η προώθηση ενός ρούχου να συνδεθεί με μια σκηνή βιασμού; Για τους Dolce&Gabbana μπορεί!
Στην κεντρική φωτογραφία της διαφημιστικής καμπάνιας μια γυναίκα είναι πεσμένη κάτω με έναν γυμνασμένο άνδρα από πάνω της να την ακινητοποιεί. Την ίδια στιγμή όρθιοι καλογυμνασμένοι άνδρες την περιεργάζονται δείχνοντας τις απειλητικές τους διαθέσεις. Για τους δημιουργούς Dolce&Gabbana η αίσθηση που αφήνει στον θεατή είναι ένα ονειρικό παιχνίδι. Από την άλλη μεριά για ένα μεγάλο μέρος του κοινού της Ιταλίας η συγκεκριμένη διαφημιστική εκστρατεία παραπέμπει σ το χρονικό ενός βιασμού.
Όταν η Ισπανική κυβέρνηση απαγόρευσε την προβολή της συγκεκριμένης διαφημιστικής καμπάνιας οι δημιουργοί δεν μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ότι κάτι ανάλογο θα συνέβαινε και στην ίδια τους τη χώρα μερικούς μήνες αργότερα! Η καμπάνια αυτή θεωρήθηκε προσβλητική και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Η ιστορία των διαφημίσεων της Dolce&Gabbana είναι γεμάτη από αντιδεοντολογικές παραστάσεις και μηνύματα γεγονός που αποδεικνύει πως για τον συγκεκριμένο οίκο « Η αρνητική διαφήμιση δεν παύει να είναι διαφήμιση».
thesout.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου