Τα συμπεράσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Αρχεία Παιδιατρικής & Ιατρικής του Εφήβου, συμπίπτουν με την τάση στα αμερικανικά σχολεία να μειώνουν τις ώρες της γυμναστικής και να επικεντρώνονται στην προετοιμασία για τα ακαδημαϊκά μαθήματα.
Η Αμίκα Σινχ, που συνεισέφερε στη μελέτη, δήλωσε ότι τα αποτελέσματά της δείχνουν πως τα σχολεία θα θέτουν ως προτεραιότητα όχι μόνο την ακαδημαϊκή μελέτη αλλά και τη σωματική άσκηση και ότι το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει στην οικογένεια.
"Μπορεί να είναι το διάλειμμα από μια δραστηριότητα, το να σηκώνεσαι κάθε μισή ώρα μέσα στην τάξη και να κάνεις κάτι", είπε η Σινχ του Πανεπιστημιακού Ιατρικού Κέντρου VU στο Άμστερνταμ. "Μπορεί να σημαίνει να πηγαίνει το παιδί στο σχολείο με το ποδήλατο...Κάθε είδος σωματικής δραστηριότητας που μπορείς να φανταστείς. Δεν σημαίνει μόνο το συνηθισμένο μάθημα σωματικής αγωγής".
Η Σινχ και οι συνεργάτες της εξέτασαν 14 μελέτες που συνέκριναν τη σωματική δραστηριότητα των παιδιών με τους βαθμούς τους στα μαθηματικά και τη γλώσσα και τους υπέβαλαν σε ασκήσεις μνήμης. Όταν οι επιστήμονες ρώτησαν τους μαθητές πόσο χρόνο δαπανούσαν αθλούμενοι, διαπίστωσαν ότι εκείνοι με τα υψηλότερα ποσοστά σωματικής δραστηριότητας είχαν και τους καλύτερους βαθμούς.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι τα παιδιά, με τη σωματική άσκηση πειθαρχούν περισσότερο και μπορούν να συγκεντρωθούν ευκολότερα ή στο ότι η σωματική άσκηση βελτιώνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και ενισχύει τη διάθεση, έγραψαν οι επιστήμονες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου