Μεσούσης της κρίσης η διείσδυση του internet στην χώρα μας πραγματοποιείται πλέον με ταχύτατους ρυθμούς αφού οι χαμηλές τιμές στο διαδίκτυο προϊόντων και υπηρεσιών φαίνεται ότι προσελκύουν πλέον χρήστες μεγάλης και μέσης ηλικίας που μέχρι πρότινος αγνοούσαν ή δεν ήταν ένθερμοι οπαδοί του μέσου ενώ οι νεότερες ηλικιακές ομάδες το θεωρούν αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας τους με πολλούς πλέον χρήστες της ηλικίας των 24-35 ετών να είναι εξοικειωμένοι απόλυτα με αυτό από τα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια και φυσικά την αγοραστική τους δύναμη να κατευθύνεται σε αγορές μέσω διαδικτύου.
Πλέον περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά τής χώρας με ένα τουλάχιστον μέλος ηλικίας 16-74 ετών διαθέτουν πλέον σύνδεση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, ενώ στη συντριπτική πλειονότητά τους (98,4%) οι συνδέσεις αυτές είναι ευρυζωνικές όπως τουλάχιστον προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα νοικοκυριά και τις νέες τεχνολογίες που αφορά στο α’ τρίμηνο του 2012.
Πλέον περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά τής χώρας με ένα τουλάχιστον μέλος ηλικίας 16-74 ετών διαθέτουν πλέον σύνδεση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, ενώ στη συντριπτική πλειονότητά τους (98,4%) οι συνδέσεις αυτές είναι ευρυζωνικές όπως τουλάχιστον προκύπτει από την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα νοικοκυριά και τις νέες τεχνολογίες που αφορά στο α’ τρίμηνο του 2012.
Η αύξηση αυτή δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά και τους ανθρώπους της αφού πλέον η κατασκευή ιστοσελίδων - κατασκευή e shop καθώς και η διαφήμιση στο διαδίκτυο αυξάνουν το μερίδιο της αγοράς του στον τομέα διαφήμιση και προβολή με τα έντυπα μέσα να περιορίζονται συνεχώς
- Τα δεδομένα της έρευνας
Σύμφωνα με την έρευνα, η πρόσβαση φτάνει πλέον το 53,6% ενώ έξι στους δέκα χρησιμοποίησαν Η/Υ και το διαδίκτυο κατά το α’ τρίμηνο.
- Τακτική χρήση του διαδικτύου, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, διενεργεί το 91,4% όσων το χρησιμοποίησαν (ποσοστό σταθερό σε σχέση με το 2011, που ήταν 91,7%), ενώ το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο παρουσιάζει αύξηση κατά 4,6% σε σχέση με αυτό που καταγράφηκε το 2011.
- Παράλληλα, δύο στους δέκα συνδέονται στο διαδίκτυο, εν κινήσει, από φορητή συσκευή. Ειδικότερα, το 22,5% του συνολικού πληθυσμού ηλικίας 16- 74 ετών και το 40,9% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο, συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με τη χρήση φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, notebook ή tablet), κινητού τηλεφώνου, smart phone ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών, κ.ά.), παρουσιάζοντας αύξηση 64,2% και 54,9%, αντίστοιχα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
- Όσοι δεν συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, ανέφεραν σε ποσοστό 78,7% ότι δεν χρειάστηκε να συνδεθούν εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους και σε ποσοστό 16,1% επικαλέστηκαν το υψηλό κόστος (της συσκευής ή και της συνδρομής για το διαδίκτυο).
- Τέσσερις στους δέκα από αυτούς που συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, ανέφεραν ως συχνό πρόβλημα που αντιμετώπισαν κατά τη σύνδεσή τους από φορητό υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο ή άλλη φορητή συσκευή, την μη καλή λήψη του σήματος του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, ενώ ένας στους δέκα ανέφερε ως πρόβλημα τη δυσκολία καθορισμού ή αλλαγής των ρυθμίσεων που απαιτούνται για σύνδεση στο διαδίκτυο (π.χ. για αλλαγή από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας σε WiFi, ενεργοποίηση των εφαρμογών εντοπισμού θέσης ή ενεργοποίηση του διαδικτύου), τη δυσκολία χρήσης της μικρής οθόνης ή της εισαγωγής κειμένου στη φορητή συσκευή, καθώς και τους απρόσμενα υψηλούς λογαριασμούς.
- Έξι στους δέκα, από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το διάστημα Απριλίου 2011- Μαρτίου 2012, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να βρουν πληροφορίες από τις ιστοσελίδες δημόσιων υπηρεσιών, για προμήθεια αιτήσεων, βεβαιώσεων, πιστοποιητικών κ.λπ., ή και για αποστολή συμπληρωμένων εντύπων.
- Κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2011 - Μαρτίου 2012, σημειώθηκε αύξηση 34,9%, σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά πριν από ένα έτος (Απρίλιος 2010 - Μάρτιος 2011) στη χρήση των ιστοσελίδων των δημοσίων υπηρεσιών για αποστολή συμπληρωμένων εντύπων, όπως η φορολογική δήλωση.
- Τέλος, περίπου τρεις στους δέκα πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, καθώς το ποσοστό των χρηστών τού διαδικτύου που κατά το Α’ τρίμηνο 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανέρχεται στο 26,9%, καταγράφοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 2011.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου